Hauptseite > Technik > 3. Generation Fehlercodes



Error - Code Identifizierung

Der Fehlercode wird von System (Bordcomputer – ECM – Electronic Control Module) gespeichert und bewirkt ein dauerhaftes Anzeigen der Service-Leuchte. Wenn das Auto keinen 12-poligen Diagnose-Stecker hat, kann der Fehlercode nicht manuell ausgelesen werden. Die folgende Prozedur funktioniert bei den meisten, wenn nicht sogar bei allen, mit 12-poligem DLC. Der Stecker befindet sich meistens unmittelbar im Bereich der Sicherungen.

Die Pin-Belegung des ALDL-Stecker

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| 1 2 3 4   5   6  |
| 7 8 9 10 11 12 |
------------------

Anzeigen des Fehlercode:

Überbrücke die Pins 6 und 12 mit einem Stück Draht (Zündung aus), bei neueren Modellen können es auch die Pins 5 und 6 sein. Dann die Zündung einschalten (nicht den Motor starten!). Die "Service Engine Soon"-Lampe wird in der folgenden Sequenz aufleuchten:

EIN, Pause, EIN-EIN, lange EIN, Pause, EIN-EIN, lange EIN, Pause, EIN-EIN und eine lange Pause

Nachdem diese 12er-Sequenz drei (3) Mal wiederholt wurde folgt der eigentliche Fehlercode, ebenfalls drei (3) Mal. Wenn die 12er-Sequenz nicht angezeigt wird, kann es sein, das der Diagnose-Kreis defekt ist. Bei manchen Fahrzeugen folgt nach dem Fehlercode nochmals die 12er-Sequenz und die meisten systemkontrollierten Relays werden aktiviert.

Löschen des Fehlercode

Zündung auf Aus. Um alle Fehlercodes zu löschen muß die Stromversorgung für 30 Sekunden abgeklemmt werden. Hierfür sucht man sich entweder die ECM-Sicherung oder geht bei der Batterie bei. Der Vorteil bei der Sicherung ist, daß ich evtl. KeyCodes für Radio etc. nicht neu eingeben muß


Die Fehlercodes:

(Um Übersetzungsfehler zu vermeiden, wurden die Codes original übernommen)

12. No reference pulses to Electronic Control Module (ECM).

13. Oxygen sensor signal stays lean during warm engine cruise

14. High temperature indicated at engine coolant temp. sensor

15. Low temperature indicated at engine coolant temp. sensor

16. High battery voltage OR

Direct inition system open or shorted to ground

17. RPM signal problem

18-20. N/A

21. High voltage at throttle positon sensor

22. Low voltage at throttle positon sensor OR

Fuel cutoff relay circuit open or shorted to ground

23. Low temperature at manifold air temperature sensor OR

Throttle position sensor error

24. Circuit fault in vehicle speed sensor

25. High temperature at manifold air temperature sensor OR

Vacuum switching valve circuit open or shorted to ground OR

High voltage at ATS sensor

26. Fault in quad driver module

27. Fault in 2nd gear switch

28. Fault in 3rd gear switch

29. Fault in 4th gear switch

30. N/A

31. Low voltage at manifold absolute pressure sensor OR

Fuel injector OR

Park or neutral switch OR

CAM diagnostic OR

Governor malfunction OR

Wastegate overboost OR

Wastegate eletrical signal open or shorted to ground

32. Fault in barometric pressure sensor circuit OR

Fault in exhaust gas recirculation valve diagnostic switch OR

Fault in electronic vacuum regulator valve

33. High voltage (low vacuum) at mass air flow sensor (or MAP sensor)

34. Low voltage (high vacuum) at mass air flow sensor (or MAP sensor)

35. Idle speed can not be set to desired RPM

36. Burn off at mass air flow sensor OR

Problem in transmission shift OR

Fault in direct ignition system OR

Missing pulses in electronic spark timing signal

37. N/A

38. Fault in torque converter clutch brake switch

39. Fault in torque converter clutch circuit

40. N/A

41. Fault at cam sensor OR

Cylinder select error OR

Tach input error

42. Fault at electronic spark timing circuit OR

Fault at direct ignition system OR

Fault at fuel cutoff relay circuit

43. Low voltage at electronic spark timing circuit

44. Oxygen sensor lean

45. Oxygen sensor rich

46. Fault at vehicle anti-theft sytem OR

Fault at power steering switch

47. Problem at Electronic Control Module (ECM)

48. Misfire

49. Vacuum leak

50. N/A

51. PROM error

52. Problem at Electronic Control Module (ECM) -

Missing fuel calpac missing OR

Analog to digital converter error OR

Fault at quad driver module OR

Low voltage at oil temperature sensor

53. High voltage at battery OR

High voltage at exhaust gas recirculation valve OR

Voltage reference error OR

Problem at vehicle anti-theft system

54. Low voltage at fuel pump OR

Low voltage at Fuel pump relay OR

Output failure at quad driver module

55. Problem at Electronic Control Module (ECM) -

ECM failure OR

Serial bus error OR

Fuel lean malfunction

56. Low coolant or corrosivity OR

Fault in port throttle system vacuum sensor

57. N/A

58. Problem at vehicle anti-theft system

59-60. N/A

61. Oxygen sensor degraded OR

Port throttle system error OR

Cruise control problems

62. Gear switch input diagnostics OR

High voltage at oil temperature sensor OR

Fault in cruise control- vacuum solenoid circuit

63. High voltage at manifold absolute pressure sensor OR

Fault in exhaust gas recirculation valve OR

Fault at right oxygen sensor

64. Low voltage at manifold absolute pressure sensor OR

Fault in exhaust gas recirculation valve OR

Right oxygen sensor lean

65. Failure at exhaust gas recirculation valve OR

Faulure at injector peak/hold diagnostic OR

Right oxygen sensor rich OR

Fault at cruise control position sensor

66. Internal reset of Electronic Control Module (ECM)

67. Fault at cruise control switch

68. Fault at cruise control switch

69. Fault at air conditioner pressure switch

70-87. N/A

88. Internal reset of Electronic Control Module (ECM)